
Niebo jest nasze miłość i terror w złotym wieku piractwa powietrznego
Dostępna w abonamencie:
www.legimi.pl
Opis książki
Na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych w USA porywano co najmniej jeden samolot tygodniowo. Początkowo porywacze zwykle chcieli dostać się na Kubę – było to tak częste, że w amerykańskich samolotach wszystkie kokpity zostały wyposażone w mapy Morza Karaibskiego, pilotów zaopatrzono w rozmówki hiszpańskie, a Ambasada Szwajcarii w Hawanie, która reprezentowała amerykańskie interesy dyplomatyczne na Kubie, przygotowała dla linii lotniczych formularz z prośbą o szybki zwrot skradzionej maszyny. Z czasem zaczęto porywać samoloty dla okupu lub by zamanifestować polityczny sprzeciw. Jednak dopiero groźba użycia porwanego samolotu do zniszczenia reaktora jądrowego sprawiła, że na lotniskach wprowadzono surowsze środki bezpieczeństwa, łącznie z kontrolą osobistą pasażerów i prześwietlaniem ich bagażu podręcznego. Niebo jest nasze to fascynująca, miejscami zabawna, a miejscami przerażająca opowieść o złotym wieku piractwa powietrznego,... osnuta wokół historii słynnej pary, Rogera Holdera i Cathy Kerkow, którzy uprowadzonym samolotem i z pół miliona dolarów okupu dotarli aż do Algieru. To także świetny portret psychologiczny ogarniętej podniebnym szaleństwem Ameryki tamtych lat. • Jedna ze 100 najlepszych książek 2013 roku według „New York Times Book Review Notable Book” • Jedna z 10 najlepszych książek 2013 według „New York Timesa” • Jedna z najlepszych książek 2013 według „Boston Globe” • Jedna z najlepszych książek 2013 roku według pisma „Slate” • Jedna z najważniejszych książek 2013 roku według Stowarzyszenia Bibliotek Amerykańskich (ALA) • Jedna z najbardziej polecanych książek 2013 roku według San Francisco Chronicle
Kategoria główna:
Porównaj ceny wydań w księgarniach
Artykuły o książce

Fragmenty opinii o książce1 recenzji
- pdf, 344 strony
Żeby była jasność. Chodzi o niezrównoważonych psychicznie, byłych żołnierzy, celebryci, czy zdesperowanych rodziców, którzy na przełomie 60 i 70 porywali samoloty pasażerskie. Po tytule spodziewałem się raczej palestyńskich bojowników z AK-47 żądającymi czegoś od Izraela. Otrzymałem historię bezpieczeństwa lotniczego (co ciekawe lata poprzedzające 2001 roku były czymś w rodzaju uśpienia), sylwetki wielu porywaczy i losy Rogera Holdena i Cathy Kerkow. Ta ostatnia jest nadal poszukiwana przez FBI.