2530 lotów bojowych Ponad 500 zniszczonych czołgów 150 zlikwidowanych stanowisk ogniowych 4 zatopione okręty Hans-Ulrich Rudel był jednym z najskuteczniejszych pilotów bombowych i szturmowych wszech czasów. Został zestrzelony trzydzieści dwa razy, mimo to zawsze udawało mu się powrócić do służby. Na Froncie Wschodnim zyskał tak ponurą sławę, że Stalin wyznaczył nagrodę za jego pojmanie – 100 tysięcy rubli. 29 grudnia 1944 r. jako jedyny został odznaczony specjalnie utworzonym Krzyżem Rycerskim Krzyża Żelaznego ze Złotymi Liśćmi Dębu, Mieczami i Brylantami. Zaraz po ceremonii Hitler kategorycznie zabronił latać Rudlowi, gdyż już za życia stał się on legendą i dyktator nie chciał narażać bohatera narodowego na śmierć. Niemiecki as nie zastosował się jednak do tego rozkazu, kontynuując loty do końca wojny. Ostatni lot bojowy odbył 8 maja, tuż przed ogłoszeniem kapitulacji Rzeszy. Książka wzbogacona licznymi unikatowymi zdjęciami.
O Rudelu zapewne większość coś o nim słyszała. Najbardziej odznaczany pilot z ponad 500 (sam twierdzi, że 800) zniszczonymi czołgami na koncie. Głównie latał na Ju-87 (w tym wersja z działkiem BK 3.7 cm) i Fw-190. Dość szybko przechodzimy do frontowego życia. Rudel bardzo często narzeka, że to do Berlina na kolejne odznaczenie, zakaz lotów, bo linia frontu jest nie tam, gdzie jego zdaniem powinna być. Jednak odbywanie kilku operacji w ciągu dnia i to nawet po zestrzeleniu (brał maszyny...Czytaj całą recenzję